piątek, 27 listopada 2015

Albo Albo Tag + LBA #3

Czas nadrobić zaległości i odpowiedzieć na kilkanaście pytań! Dziękuję za nominację do Albo Albo tag Dominice z bloga Modna Książka.

1. Wolałabyś na swoim blogu publikować tylko recenzje czy tylko posty okołoksiążkowe?
Recenzje. Ostatnio powiedziałam koleżance, że rozważam dodanie opisu filmu, na którym byłyśmy razem w kinie. Odpowiedziała pełnym bulwersu pytaniem, czy prowadzę bloga o książkach, czy o filmach. XD
2. Wolałabyś zawsze widzieć ekranizacje książki najpierw, zanim ją przeczytasz, czy przeczytać książkę i nigdy nie obejrzeć filmu?
Bez wątpienia to drugie. Gdybym zobaczyła słabą ekranizację przed przeczytaniem pierwowzrou, mogłoby to wpłynąć na mój odbiór tej książki.
3. Wolałabyś mieć listę  wszystkich książek w swoim życiu czy posiadać egzemplarz swojej pierwszej ulubionej książki?
Całą listę. Nie byłabym w stanie wybrać swojej ulubionej książki.
4. Wolałabyś należeć do klubu książkowego, w którym nie ma osób z blogosfery i spotykać się w nim regularnie czy spotykać się raz w roku z najlepszym przyjacielem z blogosfery?
Wybieram klub książki, bo byliby tam ludzie tacy jak ja, czyli kochający czytanie. Nie ma dla mnie znaczenia czy mają bloga czy nie.
5. Wolałabyś mieć czas, by przeczytać wszystkie książki, jakie tylko chcesz, czy mieć pieniądze, by kupić wszystkie książki, jakie tylko chcesz?
Nie mam wielkiej potrzeby posiadania książek, oczywiście, to miłe, ale wolę mieć czas by czytać. To był dosyć prosty wybór.
6. Gdyby ekranizowano twoją ulubioną książkę, wolałabyś mieć kontrolę nad tym, kto będzie w obsadzie czy nad tym, co znajdzie się w scenariuszu?
To trudny wybór, hmm... nad tym, co znajdzie się w scenariuszu.
7. Wolałabyś mieć ulubioną książkową supermoc czy ulubioną książkową technologię?
Byłoby idealnie, gdybym mogła się teleportować. Czyli moje życie wyglądałoby tak, że mieszkałabym w domu z moim psem i codziennie go widziała, ale też chodziła na zajęcia w mieście, w którym studiuję. <3
8.Wolałabyś przeczytać niesamowitą książkę ze słabym zakończeniem czy słabą książkę z dobrym zakończeniem ?
Niesamowitą książkę ze słabym zakończeniem. 
9. Wolałabyś nie być w stanie czytać w jadącym pojeździe czy nie być w stanie czytać na leżąco? 
Nie być w stanie czytać na leżąco, bo z reguły czytam na siedząco. Miałam kiedyś problemy z czytaniem w jadącym pojeździe ale codzienne pokonywanie 30 km w jedną stronę do liceum przyzwyczaiło mnie do czytania w pojazdach.
10. Wolałabyś zapomnieć treść ulubionej książki lub serii by móc ją przeczytać ponownie po raz pierwszy, czy zapomnieć treść wszystkich kiepskich książek, które przeczytałaś? 
Zapomnieć treść Harry'ego Pottera żeby móc go przeczytać ponownie po raz pierwszy <3


Za 3 już nominację do Liebster Blog Award dziękuję A. .     
1. Jaki gatunek książek lubisz najbardziej?
Czytam głównie fantastykę, ale od czasu doczasu mam ochotę na coś innego.
2. Czy jest takie miejsce na świecie, które koniecznie chcesz kiedyś odwiedzić?
Chcę odwiedzić Londyn, pojechać tam z pustą a wrócić z pełną walizką książek.
3. Jak najchętniej spędzasz wolny wieczór - książka, film, wyjście ze znajomymi, a może coś całkowicie innego?
Ostatnio moje wieczory to nauka a później książka i cudowny sen. Najchętniej jeździłabym rowerem ale teraz jest już za ciemno i za zimno, tak spędzałam kwietniowe, majowe i czerwcowe wieczory.
4. Czy wiążesz swoją przyszłość z pisaniem czy stanowi to tylko Twoje hobby?
Wiążę swoją przyszłość z pisaniem, ale nie książek, a cyferek. Taki kierunek studiów :)
5. Kiedy czytasz musisz mieć całkowity spokój, czy nie przeszkadzają Ci różnego rodzaju dźwięki?
Najbardziej pożądany jest całkowity spokój, ale trudno o ciszę w środku wielkiego miasta. Dlatego uwielbiam przyjeżdżać na wieś do domu i rozkoszować się ciszą.
6. Jakie znaczenie w Twoim życiu ma muzyka - słuchasz jej jedynie od czasu do czasu, czy nie wyobrażasz sobie wykonywania większości czynności bez muzycznego tła?
Nie wyobrażam sobie wykonywania większości czynności bez muzyki, gdziekolwiek idę czy jadę sama, zawsze mam słuchawki w uszach. Nie czerpałabym też tak dużej przyjemności z jazdy rowerem, gdyby nie było pojedynczej słuchawki w uchu (dla bezpieczeństwa tylko jedna).
7. Jaka cecha w książkowych bohaterach irytuje Cię najbardziej sprawiając, że masz ochotę od razu rzucić daną historią?
Są irytująco niedojrzali, tupią nogami, płaczą, krzyczą bez powodu, a ja mam ochotę uderzyć ich w twarz i rzucić książką o ścianę.
8. Co cenisz sobie w innych ludziach?
Najważniejszymi cechami jest szczerość i dojrzałość. Wszelkie odstępstwa wyczuwam bardzo wyraźnie. A wtedy... lepiej zejść mi z drogi :)
9. Jeśli miałbyś/miałabyś wyjechać na jakiś czas i zabrać ze sobą tylko trzy rzeczy, co by to było?
Książka, iPod i rower.
10. Jaka jest Twoja ulubiona pora roku i dlaczego?
Lato. Jest to jedyna pora roku podczas której nie marznę (no, może jeszcze późną wiosną). Uwielbiam też wychodzić z domu nie musząc zakładać na siebie żadnej kurtki. Mogę iść na spacer z psem czy czytać książkę na leżaku w ogrodzie.

11. Czy wierzysz w to, że marzenia mogą się spełniać?
Tak, gdyby się nie spełniały to dlaczego mielibyśmy marzyć?

19 komentarzy:

  1. Zapomnieć HP, żeby poznać go od nowa - to by było świetne <3
    Tak, fantasy <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że tag zapoczątkowany przeze mnie krąży po blogosferze. :)

    Ja również chętnie pojechałabym do Londynu. Marzenie... :)
    Lato to zdecydowanie najlepsza pora roku. Także nienawidzę zimna. Zimno to zło! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zakochałam się w twojej odpowiedzi do czwartego pytania w LBA! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przyjemnością ogłaszam, że właśnie zostałaś nominowana do kolejnego LBA ;)
      http://blondie-in-wonderland.blogspot.com/2015/11/liebster-blog-award-6-7-8-9.html

      Usuń
  4. Teleportacja to faktycznie niesamowita moc :D
    Również kocham lato. Podczas innych pór roku strasznie marznę.
    Pozdrawiam :)

    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne odpowiedzi, a rzadko się zdarza bym wytrwała do końca przy LBA. :D Ja chyba wolałabym zapomnieć treść książek, które mi się nie podobały i pożegnać z niesmakiem jaki po sobie zostawiły. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Też jestem zdania, że marzenia mogą się spełnić.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dużo ciekawego się o Tobie dowiedziałam. A marzyć trzeba!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Na jakim filmie ostatnio byłaś?
    Mnie najbardziej denerwuje, kiedy bohater jakiejś książki nie wie co ma robić i się nad sobą użala. Jezuuuuu... Co prawda nie zawsze jest człowiekowi łatwo ale załamywać się kiedy odrzuci cię chłopak, który nawet nie był dla ciebie szczególnie miły? ("Czerwień Rubinu"- główna bohaterka tej książki jest jednym z najgorszych przypadków bycia skończoną sierotą :/).
    Pozdrawiam
    http://welcome-to-my-little-big-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe odpowiedzi :) A pomysł opisywania filmów jest dobry, przecież nie trzeba sie tak sztywno trzymać recenzji :p

    OdpowiedzUsuń
  10. Serio? Mnie fantastyka od zawsze wydaje się nieco... prymitywnym rodzajem literackim. Chociaż przyznam szczerze, że w książkach zawsze największą uwagę zwracam na bohaterów, więc z porządnymi postaciami przebrnęłabym przez wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Też wybrałabym świetną i emocjonującą książkę ze słabym zakończeniem, bo w odwrotnej sytuacji mogłabym nie dotrwać do tego super zakończenia :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwsze pytanie: genialna odpowiedź, szczególnie oburzenie koleżanki :D
    Trzecie pytanie - w pewni się zgadzam, też wolę mieć listę, niż jedną ulubioną książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cały czas to powtarzam i cały czas będę powtarzać, że uwielbiam LBA chyba najbardziej ze wszystkich tagów ;) Można poznać bliżej osoby prowadzące blogi :) Pozdrawiamy ;)
    http://www.ksiazkowezacisze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Trudne te pytania do pierwszej nominacji :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jej, mam tak samo z Harrym Potterem! :D Uwielbiam czytać TAGi, strasznie dużo się można dowiedzieć o innych blogerach ;))

    OdpowiedzUsuń
  16. Dużo ciekawych odpowiedzi.:)
    Może obserwacja za obserwację?Zapraszam do mnie.:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak już ktoś wynajdzie ten teleport, to błagam nie zapomnijcie mnie o tym poinformować, bo pewnie to przegapię!

    Trudne pytania Ci się "trafiły", ale dałaś radę. Świetne odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Cieszę się, że wyrażasz opinię na temat mojego tekstu! Nie musisz zostawiać adresu swojego bloga, zajrzę do Ciebie w wolnej chwili :)