czwartek, 21 kwietnia 2016

LBA #9 #10

W ciągu ostatniego miesiąca zebrałam dwie nominacje, na które czas najwyższy odpowiedzieć. Bardzo Wam dziękuję, jest mi niezmiernie miło kiedy widzę swoją nazwę wśród nominowanych do tagu lub LBA.

Pytania od WiktoriaCzytaRazemZWami.
1. Masz w rodzinie osoby czytające?
Tak, ale to nie przez nie zaczęłam czytać. Zapisanie się do biblioteki było moim wyborem i nikt mnie nie zachęcał do czytania :)

2. Wolałabyś czytać tylko swój ulubiony gatunek do końca życia czy wszystkie inne gatunki?
Tylko swój ulubiony gatunek. Nie wyobrażam sobie porzucenia fantastyki na zawsze.

3. Czy jest jakaś książka, dzięki której zmieniłaś swoje patrzenie na świat?
Harry Potter. Bo przecież magia może być prawdziwa i czarodzieje chowają się przed mugolami tak, jak zostało to opisane w książce.

4. 5 stron dziennie czy 5 książek tygodniowo?
5 stron dziennie, jestem raczej wolnym czytelnikiem. Nie mam tak dużo czasu, żeby czytać 5 książek tygodniowo. 1-1,5 w zupełności wystarcza, bo zależy mi na przyjemności z czytania, to nie wyścig.

5. Książki papierowe czy e-booki?
Zdecydowanie książki papierowe. Nie mam czytnika, nigdy nie czytałam żadnego ebooka.

6. Trylogie czy powieści jednotomowe?
Nie dam jednoznacznej odpowiedzi. Jeśli powieść jednotomowa jest świetna, a po przekształceniu w trylogię miała by stracić pierwotną magię, to wolę ją w krótszej wersji. I odwrotnie.

7. Jakie 3 książki dałabyś mi, kiedy miałabym jechać na bezludną wyspę?
Silmarillion, bo potrzeba czasu żeby ją przeczytać, Anię z Zielonego Wzgórza, bo dzięki niej będziesz wspominać dzieciństwo i Marsjanina, żeby wiedzieć, że nie jesteś jedyną osobą skazaną na samotność.

8. Jest jakaś książka, która nie zrobiła na tobie żadnego wrażenia?
Jest wiele takich książek, moim ostatnim rozczarowaniem był Dotyk Julii i Wayward Pines. Szum.

9. Co teraz czytasz?
Teraz czytam.... skomplikowaną i wymagającą powieść Eleanor Catton, Próba.

10. Zdarza Ci się oceniać książki po okładce?
Tak, wydaje mi się to naturalne.

11. Jest jakaś książka, którą powinien przeczytać każdy? Jeśli tak, to dlaczego?
Seria Harry Potter. W każdym wieku potrzeba od czasu do czasu poczuć się jak dziecko :D

pytania od Yvaine Sempere:
1. Ulubione święto. 
Boże Narodzenie, mimo zimna mogę spędzić je z rodziną i jest dużo wolnego :D

2. Mało znany film zasługujący na większe uznanie. 
Nie wiem czy ten film jest mało znany czy nie, ale według mnie zasługuje na uznanie. Oglądając Mojego przyjaciela Hachiko płakałam przez 40 minut.
 
3. Dwudziesta książka na Twojej półce i co o niej myślisz?
Niestety w studenckim pokoju mam tylko 12 książek, wliczając książki ze studiów i z biblioteki :(
 
4. Cover piosenki, Twoim zdaniem lepszy od oryginału.

4. Wolisz serie czy pojedyncze książki?

patrz pytanie 6 w poprzednim zestawie :)

5. Gdybyś mógł cofnąć czas, to zmieniłbyś coś w swoim życiu?
Bardziej przykładałabym się do nauki w szkole, czytałabym książki na pierwszym roku studiów (niestety miałam czytelniczą przerwę).

6. Książka, którą pamiętasz z dzieciństwa? 
Z dzieciństwem zawsze kojarzy mi się Ania z Zielonego Wzgórza.

7. Żelki czy czekolada?
Czekolada, w każdej postaci!

8. Czytasz/czytałeś lektury szkolne?
Czytałam te, które mnie interesowały. Szkoda tylko, że nauczycielka od polskiego zawsze musiała zaspojlerować zakończenie na pierwszej lekcji kiedy omawialiśmy lekturę, przez co nie mogłam w pełni cieszyć się np. Zbrodnią i Karą

9. Obecnie najczęściej słuchana przez Ciebie piosenka? 

10. Znana osoba, z którą chciałbyś porozmawiać.
Chętnie porozmawiałabym z którymś z polityków partii rządzącej i zapytałabym, co oni do ... robią :)

pytania ode mnie:
1. Kiedy śpisz lubisz być całkowicie przykryta kołdrą czy nie?
2. Wolałabyś mieć w pokoju wykładzinę czy panele?
3. Co najbardziej podoba Ci się w wiośnie?
4. Lubisz dekorować swój pokój obrazami, zdjęciami?
5. W szkole piszesz w zeszytach czy na luźnych kartkach?
6. Ulubiona przekąska?
7. Co, poza czytaniem, najchętniej robisz w wolnym czasie?
8. Torba czy plecak?
9. Oglądasz telewizję?
10. Książka, która zrobiła na Tobie ostatnio duże wrażenie?
11. Herbata czy kawa?

nominuję:
Adrianna P. R. Tajemnicze Książki   
magi18
KSIĄŻKOHOLICZKA BLOG

15 komentarzy:

  1. Marsjanin <33333 bardzo dziękuję że odpowiedziałaś na nominację. Ciekawe odpowiedzi. Też sama zapisałam się do biblioteki u mnie w rodzinie raczej mało osób czyta.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za nominację:) jak zwykle cudowny wpis:) pozdrawiam:)
    http://przewodnik-czytelniczy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Twojego LA czytało się bardzo przyjemnie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak... ja również nigdy nie mogę powstrzymać łez przy filmie Hachiko, nawet jeśli oglądałam go już tyle razy...
    Również popieram książki papierowe.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ,,Mój przyjaciel Hachiko". Piękna i wzruszająca historia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również wolę książki papierowe, zdecydowanie! Od czasu do czasu czytam ksiązki na telefonie ale tylko wtedy, gdy ciężko jest mi zdobyć wersję papierową :) Pozdrawiam /Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też z chęcią bym pogadała z którymś, z polityków! Wydaje się być kuszącą propozycją :D
    Buziaki, SilverMoon :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę w końcu zabrać się za Marsjanina! Ja zawsze chciałam porozmawiać z Jacksonem, Mercurym albo Cobainem ;)
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  9. a warto rozmawiać z politykami? :D według mnie nie xd
    ej a nie powinno być megi94? :D
    HP można czytać w każdym weku, choć sądzę, że nie każdemu się może już spodobać w wieku 16+....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm, autor bloga, który podałam w linku nazywa się magi18, ale podaną przez Ciebie nazwę też kojarzę, sama już nie wiem :D

      Usuń
  10. Gdybym musiała czytać 5 stron dziennie, to chyba bym zwariowała. Jednak 5 książek tygodniowo to jakieś szaleństwo. Trudne pytania - ciężko byłoby mi na nie odpowiedzieć.
    Pozdrawiam :D
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie 3 książki dałabyś mi, kiedy miałabym jechać na bezludną wyspę? --> Boska odpowiedź na to pytanie! :D
    Ania z Zielonego Wzgórza! Jak mogłam zapomnieć, że też ją uwielbiałam czytać i dalsze jej losy?!:<
    Haha no i pewnie niejeden chciałby pogadać z politykami na ten temat.. :D wątpię tylko czy taka rozmowa z nimi cokolwiek by "rozjaśniła" ;pp

    Pozdrawiam
    Rav http://swiatraven.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę, że mamy wiele wspólnego ;)

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Cieszę się, że wyrażasz opinię na temat mojego tekstu! Nie musisz zostawiać adresu swojego bloga, zajrzę do Ciebie w wolnej chwili :)