wtorek, 28 czerwca 2016

Zalotny tag książkowy + czerwcowy stosik

Za nominację dziękuję Kindze z Książek Bez Tajemnic.

Faza 1: Zauważenie - książka, którą kupiłam ze względu na okładkę. 
Dawno, dawno temu zauroczona suknią dziewczyny na okładce kupiłam Upadłych Lauren Kate. Bardzo mnie wciągnęła i zadowoliła 15letnią wersję mnie, niestety kolejna część, czyli Udręka, pomijając śliczną okładkę (znów suknia) nie podobała mi się już tak bardzo. To jedna z tych serii, które wg mnie powinny się zakończyć na pierwszym tomie.






















Faza 2: Pierwsze wrażenie - książka, którą kupiłam ze względu na opis.
Wcześniej czytałam już Tessę d'Urberville, dlatego po zapoznaniu się z opisem Z dala od zgiełku Thomasa Hardy'ego, bez wahania zamówiłam książkę. Był to strzał w dziesiątkę, bo lektura była niesamowita.

Faza 3: Słodkie słówka - książka ze świetnym stylem pisania.
Ostatnio uwielbiam styl pisania Kyrila Bonfiglioliego, który zachwycił mnie serią Bezwstydny Mortdecai (czytałam 2 z 3 części). Dawno nie czytałam tak śmiesznej i tak dobrze napisanej książki.

Faza 4: Pierwsza randka - pierwszy tom serii, który sprawił, że miałam ochotę od razu zabrać się za kolejne.
Będę banalna i powiem, że taką książką był Szklany Tron Sarah J. Maas. Pierwszy tom zainteresował mnie głównie wątkiem magii, która została zakazana w Adarlanie, chciałam się na jej temat dowiedzieć więcej.

Faza 5: Nocne rozmowy telefoniczne - książka, przy której zarwałam noc.
Niestety jedyną książką, którą zdarzyło mi się czytać do 2 w nocy było Zarządzanie wartością spółki kapitałowej, kilka dni przed zerówką. Lubię czytać, ale kiedy robię się senna, oczy mi się zamykają i idę spać.


Faza 6: Zawsze w myślach - książka, o której nie mogę przestać myśleć.
Dwie nowości, na które poluję i nie mogę przestać o nich myśleć to: Koniec Warty Stephena Kinga, bo bardzo ciekawi mnie jak zakończy się trylogia, oraz Projektantka Rosalie Ham. Widziałam już ekranizację, nieświadoma istnienia książki aż do pojawienia się tego tytułu w zapowiedziach.

Faza 7: Kontakt fizyczny - książka, którą kocham za towarzyszące uczucia
Marsjanin Andy'ego Weira. Uwielbiam poczucie humoru Marka i trzymałam kciuki za to, żeby udało mu się wrócić na Ziemię. Denerwowałam się za każdym razem, kiedy miał jakieś problemy i cieszyłam się, gdy znajdował ich rozwiązanie.

Faza 8: Spotkanie z rodzicami - książka, którą chcę polecić znajomym i rodzinie.
Każdą z książek, o których wspomniałam mogłabym polecić znajomym i rodzinie. Szczególnie mogłabym dać im Grę o Tron - wiem, że oglądają serial nie znając pierwowzoru.

Faza 9: Myślenie o przyszłości - książki, które będę czytała jeszcze nie raz. 
Z reguły nie wracam do czytanych książek, bo moja lista czytelnicza jest bardzo długa. Przeczytam kolejny raz Harry'ego Pottera, ale po angielsku, żeby poznać oryginał a przy okazji nauczyć się kilku słówek.

Faza 10: Dzielenie się miłością - nominacje.
Nominuję każdego, kto ma ochotę wykonać ten tag oraz:
Amanda Says
Chocabom

   


Od góry:
Maliny już dojrzewają <3
Przypadkiem trafiłam na Trzynaście powodów Jay Asher w bibliotece, przypomniałam sobie wszystkie pozytywne opinie, które czytałam i nie mogłam zostawić tej książki. Pierwszy tom Wojowników Erin Hunter wydaje się być przeznaczony dla młodszych czytelników, ale mam ochotę na coś tylko o zwierzętach. Baśń dla dorosłych autorstwa Jakuba Ćwieka wygrałam na blogowym rozdaniu :D
Udało mi się zdobyć Dziedzictwo Ognia Sarah J. Maas, przeczytałam już połowę. W końcu należałoby też skończyć Trylogię Czarnego Maga, stąd Wielki Mistrz Trudi Canavan.

Jakie są Wasze czytelnicze plany na końcówkę czerwca i lipiec?

18 komentarzy:

  1. Ja mam manię kupowania książek głównie ze względu na ich okładki i nie ukrywam, że czasami baaaaardzo rozczaruję się lekturą, no ale cóż...nie można mieć zawsze wszystkiego :D Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny ten Tag nie wiem czy go wcześniej widziałam. Przyjemnej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację - postaram się niedługo wykonać tag ;)
    A co do zarywania nocy z książkami - wiele razy zasypiałam nad notatkami i książkami przed zerówkami, więc znam ten ból ;)
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny tag! :) Szkoda tylko, że niewiele z tych tytułów znam, ale może to z czasem nadrobię.
    Pozdrawiam,
    Chaotyczna A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Upadli mają faktycznie piękną okładkę, ale tylko zawartość pierwszego tomu mi się podobała - dalej było tylko gorzej.

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że książka doszła i życzę miłej lektury.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny tag ;D Ja oglądałam film "Bezwstydny Morderaci" ale zawiódł mnie niesamowicie :(

    OdpowiedzUsuń
  8. O wielu książkach Kinga nie mogłam przestać myśleć. To były czasy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Upadli mają magiczne okładki! :)
    Pozdrawiam serdecznie ;*
    Sylwia
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za nominację!! :D
    Ahh King i jego umiejętność budowania niezwykłego klimatu... Po większości przeczytanych książek tego autora nie mogłam przestać o nich myśleć! Świetny tag!
    Pozdrawiam cieplutko!
    chocabom!

    OdpowiedzUsuń
  11. Na książki Kate Lauren skusiłam się również z racji pięknych okładek. I żałuję, bo ich piękno jest nieadekwatne do zawartości książki. Ze stosiku mam w planach Ćwieka oczywiście, a Wielkiego mistrza polecam ;) Całkiem przyjemna lektura i bardzo wakacyjna.

    OdpowiedzUsuń
  12. Również uwielbiam Marka z "Marsjanina" - jego poczucie humoru było genialne, podziwiałam go za ten optymizm i siłę woli, ja w podobnej sytuacji zapewne bym się załamała...
    Mi osobiście "Trzynaście powodów" bardzo się nie podobało, ale mam nadzieję, że Tobie przypadnie do gustu :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny tag :)
    "Trzynaście powodów" Jay Asher i mnie kusi, więc pewnie pewnego dnia przeczytam tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawe lektury na Ciebie czekają :)

    OdpowiedzUsuń
  15. 13 powodów nie czytałam, ale chodzą za mną naprawdę od dawna. Niby nie przepadam za książkami o samobojstwie, ale jestem ciekawa, jak autorka wszystko sobie rozplanowała
    Pozdrawiam!
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń
  16. 13 powodów nie czytałam, ale chodzą za mną naprawdę od dawna. Niby nie przepadam za książkami o samobojstwie, ale jestem ciekawa, jak autorka wszystko sobie rozplanowała
    Pozdrawiam!
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja niestety zwracam dużą uwagę na okładki i oprawa "Upadłych" również bardzo mi się podoba, jednak całe szczęście opis zupełnie nie zachęca mnie do tej książki (dodatkowo czuję, że jestem już nieco za stara na tego typu powieści :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Kurczę, już tak dawno zrobiłaś ten tag, a ja dopiero teraz go zauważyłam. No nic, przepraszam i cieszę się, że jednak go wykonałaś :) Z wymienionych przez ciebie książek czytałam tylko "Szklany tron", jednak mam zamiar nadrobić jeszcze kilka tytułów, choćby kolejne tomy HP (zakończyłam na 2-gim).

    Pozdrawiam serdecznie ^^

    OdpowiedzUsuń