sobota, 20 sierpnia 2016

LBA #12 #13

Połowa sierpnia za nami, czas w końcu odpowiedzieć na zaległe nominacje do Liebster Blog Award :D



Za pierwszą nominację dziękuję Kindze z bloga Książki bez tajemnic.   

1. Pierwsza książka, którą kupiłeś/aś.
Musiałam spojrzeć na moją półkę z książkami i... nie wiem. Nie pamiętam. Strzelam, że był to Fletcher Moon prywatny detektyw Eoina Colfera lub Angus, stringi i przytulanki Louise Rennison. 

2. Twoja decyzja o założeniu bloga była raczej spontaniczna, czy przemyślana?
Decyzję podjęłam w ciągu dwóch dni, więc raczej spontaniczna, nie myślałam nad tym zbyt długo. Już wcześniej próbowałam szukać swojego miejsca w blogosferze, ale aż mi wstyd myśleć o tym, jak wtedy pisałam :D

3. Ile masz książek w swojej biblioteczce?
85, wliczając w to lektury, książki po angielsku oraz dwa egzemplarze Biblii.

4. Masz swoje OTP? Kto to jest?
Najpierw muszę sprawdzić, co to jest OTP. One True Paring. Brooke i Julian z serialu One Tree Hill. Od momentu, w którym on pojawił się w serialu bardzo im kibicowałam i miałam nadzieję, że im wyjdzie.

5. Najgorsza ekranizacja jaką widziałaś/eś. Dlaczego akurat ta?
Bezwstydny Mortdecai. Genialne książki Kyrila Bonfiglioliego szlag trafił, Johnny Depp wcale nie był śmieszny, przez co nie miałam ochoty poznawać pierwowzoru. Przekonałam się do niego przeczytwaszy pierwsze kilka zdań. Jest to najgorsza ekranizacja, bo wiem, że z jej powodu wiele osób nie chce sięgnąć po książki.

6. Kupujesz czy raczej pożyczasz książki?
Wypożyczam, bo studencki budżet jest raczej ograniczony, nie mam też wystarczająco dużo miejsca żeby kupować i przechowywać tyle książek, ile czytam. Dlatego biblioteka jest idealnym wyjściem. Poza tym, nie szkoda mi, że wydałam pieniądze na jakąś słabą książkę, na którą nie mam ochoty patrzeć.

7. Popularna książka lub seria, której fenomenu nie rozumiesz.
Rozumiem fenomen Pięćdziesięciu twarzy Greya choć nie zgadzam się z nim, nie rozumiem popularności Dotyku Julii. Przeczytałam pierwszą część i była bardzo słaba.

8. Należysz do jakichś fandomów? Jeśli tak, to jakich?
Nie.

9. Uczestniczysz w książkowych wydarzeniach typu targi książki lub spotkania autorskie?
Tak, jeśli odbywają się w mojej okolicy. Dawno na żadnych nie byłam.

10. Czy posiadasz jakąś książkę z autografem/dedykacją? Pochwal się ;)
Posiadam, ale staram się jej pozbyć, bo nie jest to coś, czy mogła bym się chwalić. Dostałam po wygraniu konkursu Między Wariatami Marcina Mellera. Jeśli ktoś ma na nią ochotę, piszcie maila, dogadamy się :D

11. Czy jest jakaś piosenka, która kojarzy ci się z twoją ulubioną książką?
Albo słucham muzyki, albo czytam. Nie mam aż tak podzielnej uwagi, żeby czytać przy muzyce.

Za kolejną nominację dziękuję Weni z bloga Zaczytana Weni :)

1. Książka, która gości już na stałe w moim sercu to...?
Harry Potter <3

2. Której książki nie skończyłaś/eś? Z jakiego powodu?
W zeszłym tygodniu zrezygnowałam po 50 stronach z lektury Szklanego Miecza Victorii Aveyard, bo termin oddania do biblioteki się zbliżał, musiałabym przeczytać 500 stron w ciągu 2 dni. Podjęłam decyzję, że nie warto. 

3. Z jaką postacią literacką chciałabyś/chciałbyś spędzić swoje życie?
Z Markiem Watneyem z Marsjanina Andy'ego Weira! Śmiałabym się całe życie :D

4. Czy chciałabyś/chciałbyś żyć w świecie stworzonym przez autorów książek? Jeśli tak to w którym i dlaczego?
Chciałabym żyć w świecie stworzonym przez J. K. Rowling. Mam już 21 lat ale wciąż czekam na sowę, która przyniesie mi list informujący o przyjęciu do Hogwartu!

5. Najbrzydsza okładka w mojej biblioteczce należy do...?
Blaszanego Bębenka Guntera Grassa.

6. Przy jakiej książce się popłakałaś/eś jak bóbr?
Popłakałam się, ale przez ogromny katar i załzawione oczy a nie z powodu książki. :D

7. Jakie jest Twoje dziwactwo czytelnicze? (np. nie czytasz bez herbaty)
Nie czytam bez karteczki w książce, na której mogę zapisywać ciekawe cytaty czy spostrzeżenia i długopisu oraz pomadki. 

8. Używasz zakładek czy czegokolwiek lub niczego?
Tylko zakładek. 

9. Jak film/serial to na podstawie czy na motywach książek?
Na podstawie, jeśli znam pierwowzór.

10. Jak układasz książki w swojej domowej biblioteczce/jaki układ książek podoba Ci się najbardziej?
Układam je seriami, ostatnio dokładam tam, gdzie jest miejsce - czyli piętrowo :D

11. Co aktualnie czytasz?
Przenoszę się do dziewiętnastowiecznego, magicznego Londynu dzięki: Clovis LaFay. Magiczne akta Scotland Yardu Anny Lange. Jest bardzo dobrze, wkrótce szczegóły :)

Moje pytania:
1. Twoje kulinarne odkrycie tych wakacji?
2. Książkowe odkrycie tych wakacji?
3. Najlepsze wspomnienie z wakacji?
4. Jak wygląda Twój idealny dzień?
5. Czy chciałabyś napisać książkę?
6. Ciemna noc, kładziesz się do łóżka, nagle widzisz na ścianie wielkiego, włochatego pająka. Co robisz?
7. Twój ulubiony sport?
8. Lubisz nosić coś na nadgarstkach?
9. Najlepsza pora na czytanie to...?
10. Gdzie widzisz siebie za 3 lata?
11. Miasto czy wieś?

Nominuję:
Layla A., In my different world
Klaudia W., Recenzje Klaudii
Pyśka xD, Best friend - the book
nieperfekcyjna Monika, Świat nieperfekcyjnej
czarno_biała em, Książkowa czarno_biała em
JustinaJ, Pierwsza strona
Skryta książka, Skryta książka
Bukowy dworek, Bukowy dworek 

Źródła obrazków: tumblr.com, buzzfeed.com

24 komentarze:

  1. Bardzo fajne odpowiedzi :D
    http://lowczyniksiazekk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ulala, widzę że zostałam nominowana :D Dzięki!
    Ja też przeważnie wypożyczam książki, bo mój budżet też jest trochę ograniczony xD
    Ja też czekam na list z Hogwartu!
    Pozdrowionka. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie i interesująco odpowiedziałaś na te pytania! Ja mam prawie 20 lat i również dalej czekam na sowę z Hogwartu, która dostarczyłaby mi list :D Moja mama się śmieje z mojej dziecinności, ale według mnie każdy dorosły ma w sobie dziecko i to normalne :D Fajnie było by żyć w świecie Harry'ego Potter'a. Mogłabym poznać mojego ulubionego bohatera czyli Syriusza Black'a <3
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam LBA bo można się dużo dowiedzieć o autorach blogów, w końcu recenzje to nie wszystko! ;) Też czekam na list z Hogwartu <3 :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluje nominacji!
    Sporo tych książek u Ciebie :)
    Też ciągle czekam na list z Hogwartu!
    Życie z Markiem na pewno byłoby ciekawe zabawne i wesołe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O kurczę kurczę, Clovis LaFay. Magiczne akta Scotland Yardu <3 Mogę spodziewać się recenzji? <3 Piekielnie mnie intryguje ta pozycja, ale póki co mam za dużo innych książek do przeczytania, więc musi zaczekać... ale bardzo chętnie poczytałabym o niej co-nieco, a póki co nie znalazłam ani jednej recenzji tej książki na obserwowanych przeze mnie blogach :<
    Też czytam z karteczką, na której zapisuje moje myśli co do książki! Bez tego ani rusz :D
    Pozdrawiam,
    Q.
    https://doinnego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, już się pisze, powinna się pojawić w weekend :D

      Usuń
  7. Dziękuję za nominację, szybko na nią nie odpowiem ale kiedyś na pewno. Świetne odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  8. Te listy z Hogwartu na pewno w końcu do nas dotrą! Po prostu zapodziały się gdzieś na poczcie. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. "Clovis LaFay..." zapowiada się bardzo ciekawie. Poczekam na Twoją opinię, ale i tak zapewne skuszę się na tę powieść, bo lubię takie klimaty :)
    Spędzić życie z Markiem Watneyem hmmmmmmm.... rozmarzyłam się ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Musisz przeczytać dalsze cześci Dotyku Julii bo są przegenialne, a mi pierwszy tom również się nie podobał.
    Dziękuję za nominacje, postaram się niebawem odpowiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe pytania i odpowiedzi :) Też moim must have jest pomadka! Bez niej ciężko mi funkcjonować :) jestem ciekawa książki, którą czytasz :)

    OdpowiedzUsuń
  12. 2. Twoja decyzja o założeniu bloga była raczej spontaniczna, czy przemyślana?- najlepsze pytanie tego zestawu. Bardzo fajne odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  13. O, nie wiedziałam, że jest książka "Angus, stringi i przytulanki", oglądałam tylko film i całkiem przyjemnie mi się oglądało. ;) I też jestem zaintrygowana "Clovis LaFay...", mam nadzieję, że uda mi się przeczytać tę książkę, zwłaszcza, że autorka jest Polką. ;)
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za nominację, na pewno na nią odpowiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super odpowiedzi. :) Ja niestety też nie kupuję powieści tyle co wygram lub dostanę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej, wpadłam z rewizytą.
    "1. Książka, która gości już na stałe w moim sercu to...?
    Harry Potter <3" - bądź mą siostrą :D
    Też cierpliwie czekam na list z Hogwartu.

    Pozdrawiam, Katia z zaczytana-i.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Haha to jeszcze trochę poczekasz na sowe :D rzeczywiście ta okładka jest brzydka :D

    Blog o książkach

    OdpowiedzUsuń
  18. wow dużo masz książek : ja nawet nie mam połowy z tego :(

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajne pytania, do tego ciekawe odpowiedzi. :) Znam te ograniczenia studenckiego budżetu... Ale czasami nie jestem w stanie się na coś nie skusić. :D
    Pozdrawiam,
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. "Angus, stringi i przytulanki" oglądałam film i bardzo mi się podobał. Dziękuję za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Też nie miałam pojęcia, co to jest OTP, ale dzięki twojemu wpisowi już wiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli nawet z LBA można się czegoś nauczyć :D

      Usuń